Berita Teknologi

Khabar angin mencadangkan ‘H2OOS’ datang berkemungkinan salah

C. Scott Brown / Android Authority

TL;DR

  • Khabar angin mula tersebar minggu ini bahawa OnePlus dan Oppo boleh menggunakan “H2OOS” sebagai nama sistem pengendalian bersatu mereka.
  • Bagaimanapun, khabar angin itu berdasarkan tanda dagangan yang difailkan tujuh tahun lalu.
  • Tidak mungkin OnePlus merancang penggabungan ini sejak dahulu lagi, jadi kami tidak fikir ini berlaku.

Mukul Sharma menyatakan bahawa nama baharu ini mungkin “H2OOS.” Ini akan menjadi versi gabungan dua nama yang telah digunakan OnePlus: OS Oksigen dan OS Hidrogen. Yang terakhir adalah yang disebut OnePlus OS Oksigen di China sebelum ia mula menggunakan OS Warna di negara itu.

Bukti Sharma mengenai khabar angin ini ialah tanda dagangan OnePlus yang difailkan untuk nama H2OOS. Ini nampaknya bukti yang cukup kukuh. Walau bagaimanapun, hanya ada satu masalah: OnePlus memfailkan tanda dagangan itu tujuh tahun lalu. Untuk rekod, itu adalah sekitar masa OnePlus 2 dilancarkan.

H2OOS bukanlah nama yang mungkin

Sangat, sangat tidak mungkin OnePlus telah merancang penggabungan dengan Oppo tujuh tahun lalu. Ia berkemungkinan besar bahawa ia bermain-main dengan idea penjenamaan Hydrogen OS — yang, sila ingat, tidak lagi aktif — sebagai H2OS atau H2OOS. Untuk menutup jejaknya, ia memfailkan tanda dagangan untuk segala-galanya, yang merupakan amalan yang sangat biasa.

Sekarang, adakah ini menyangkal idea bahawa OS Oksigen dan OS Warna akan digabungkan menjadi H2OOS? Tidak sudah tentu tidak. Ia menjadikan khabar angin itu kurang berkemungkinan benar, jadi jangan terlalu risau tentangnya.

Secara teorinya, kita harus mengetahui nama sistem pengendalian baharu ini bersama pelancaran global OnePlus 10 Pro. Kami tidak tahu bila itu akan berlaku, tetapi ia mungkin akan berlaku dalam beberapa bulan akan datang. Sehingga itu, terus ragu-ragu!

Sumber Diterjemahkan oleh Google Translate: Khabar angin mencadangkan ‘H2OOS’ datang berkemungkinan salah
oleh [author_name]

Back to top button

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker